|
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
SAE | Sigla organizatiei Society of Automotive Engineers si se foloseste pentru a descrie consistenta uleiurilor. SAE OW este foarte fluid la temperatura camerei; un SAE 50 este aproape ca mierea. Specificatiile SAE nu reprezinta insa un criteriu al calitatii. |
| Saltul rotii | Caracteristica a suspensiei in care o roata (sau mai multe) se misca in sus si in jos atat de violent incat pierde contactul cu solul. Saltul rotii poate fi cauzat de multe probleme printre care se numara si greutatea nesuspendata excesiva, atenuarea insuficienta a socurilor sau control slab al arborelui rasucit. |
| Sarcina de admisie | Combinatia de combustibil si aer care intra la motor. |
| Sasiu | Termen general care se refera la toate partile mecanice ale unei masini care sunt legate de scheletul masinii. La masinile cu o structura unica, sasiul cuprinde toata masina, mai putin corpul acesteia. Sasiul este scheletul care contine motorul, suspensiile, rotile, franele si directia, fara habitaclu. |
| Sasiu in forma de scara | Constituie inca baza pentru vehiculele de teren. In cazul acestora, trenul de rulare este legat direct de constructia din elemente portante rezistente la contorsionare, formata din bare longitudinale si transversale, iar caroseria este pozitionata pe aceasta ca o casuta. Marele avantaj, pe langa stabilitatea foarte buna, este reprezentat de marea sa variabilitate - un sasiu poate sustine diverse alte caroserii. Cel mai mare dezavantaj ar fi greutatea lui, mai mare. |
| Scaun incalzit | Scaun prevazut cu incalzire, la comanda, a sezutului si a spatarului, astfel incat, in conditii de ger, sa cresca gradul de confort al ocupantilor. |
| Scaun sport | Scaun prevazut cu dispozitiv de siguranta tip WHIPS (Whiplash Protection System) pentru protejarea capului si a gatului in caz de coliziune spate (v. WHIPS). Scaunele WHIPS au o tetiera fixa integrata in spatar iar spatarul, in intregime, este conceput pentru a oferi o ergonomie optima si o protectie buna ocupantilor, impotriva ranirii gatului in caz de ciocnire brusca, din spate, a vehiculului. In timpul unui impact spate, scaunul se misca inapoi, inclinandu-se, iar o balama extensibila, plasata la baza spatarului, controleaza aceasta miscare. Aceasta garanteaza ca miscarea capului si a corpului sunt similare, scurtandu-se timpul cat capul ocupantului este in contact cu tetiera. Balamaua extensibila este conceputa pentru a fi folosita o singura data si, dupa un accident, trebuie inlocuita. |
| Schimb de gaze | Denumire generica a proceselor de admisie a amestecului proaspat (inclusiv ventilatia carterului) si de evacuare a gazelor arse, procese specifice functionarii unui motor cu ardere interna. |
| Schimbator de viteze | Mecanismul de schimbarea a vitezelor, atasat cutiei de viteze. Impropriu, i se mai spune schimbator de viteze chiar cutiei de viteze sau doar levierului (maneta) care permite schimbarea vitezei. V. cutie de viteze. |
| Schimbator de viteze CVT | Este un mecanism automat care nu utilizeaza schimbarea in trepte, ci pe cea uniforma. Ceea ce se realiza la vehiculele mai vechi cu ajutorul curelei de transmisie functioneaza astazi la Audi relativ bine, cu o curea de otel. |
|
1 2 3 4 5 6 7 8 > >>
|
|
|
|
|