Stalp C | Partea care sustine plafonul masinii si care este situata intre luneta si geamul din spate. La un vehicul cu patru stalpi laterali, partea de sutinere din spate se mai numeste stalp D. |
|
Starter | Vezi: demaror |
|
Subdirectionarea | Inseamna impingerea unei masini pe rotile din fata, spre exteriorul curbei. |
|
Subvirare | Apare atunci cand rotile din fata nu vireaza intr-o anumita directie la fel de mult pe cat se doreste. De obicei, in acest caz rotile din fata nu au o aderenta prea buna si nu pot vira in mod efectiv. Prin reducerea vitezei se permite rotilor din fata sa isi recapete tractiunea. Marea majoritate a vehiculelor sunt proiectate sa intre in subvirare, in conditii normale de drum, deoarece este mai usor de controlat comparativ cu supravirarea. Se spune despre o masina intrata in subvirare ca forteaza deoarece rezista la virare si are tendinta de a merge drept. |
|
Supapa de evacuare | Supapa folosita pentru a limita incarcarea turboincarcatorului. Supapa de evacuare permite ca o parte din gazele de esapament de la motor sa nu treaca prin turbina turboincarcatorului, in anumite conditii. |
|
Supapa de ocolire | Termen generic pentru o supapa care permite ca lichidul sau aerul sa circule printr-un filtru. De exemplu, o supapa de ocolire pentru ulei permite ca uleiul sa circule chiar si atunci cand filtrul de ulei este infundat. |
|
Supapa de reglare a debitului | Lacas care contine o supapa care regleaza curentul de aer printr-o conducta de admisiune. Supapa de reglare a debitului este in general pozitionata intre aparatul de purificare a aerului si camera de admisie. |
|
Supapa in cap | Supapele de admisie si de evacuare sunt dispuse deasupra chiulasei de cilindru. Motoarele cu un singur arbore cu came in chiulasa au o singura cama deasupra chiulasei de cilindru. Motoarele cu doi arbori cu came au doua came pozitionate deasupra chiulasei. |
|
Supapa tip VA | Dispozitiv care deschide si inchide camera de combustie a unui motor cu combustie interna, pentru a lasa sa intre amestecul de combustibil-aer si pentru a lasa sa iasa gazele de esapament. |
|
Supape | Numarul total de supape de admisiune si de evacuare de la motor. De exemplu, un motor V-6 cu 24 supape are patru supape pentru fiecare cilindru (24/6=4), iar un motor V-8 cu 16 supape are 2 supape pentru fiecare cilindru (16/8=2). Un numar mare de supape permite motorului sa respire mai bine la o turatie mare si sa produca mai multa putere. |
|