Festina Lente
Festina Lente

Articles

Dictionar Auto





                          


Scula Dispozitiv folosit in constructia de masini pentru a asambla diverse componente sau pentru a prelucra materialele prin strunjire exterioara, frezare, rectificare, lustruire, gaurire, perforare, strunjire interioara, forfecare, presare sau rabotare.

SDIEste sigla automobilelor cu motor diesel cu absortie si cu injectie directa.

Securitate primaraDotari si actiuni menite sa evite un posibil accident auto. Se vorbeste de securitate activa pentru a denumi modalitatile, la nivelul unui vehicul, prin care se pot evita accidentele (frane, directie, lumini etc.).

Securitate secundara secundara Dotari si actiuni menite sa protejeze ocupantii si ceilalti participanti la trafic (pietoni, biciclisti etc.) implicati intr-un accident auto. Se vorbeste de securitate pasiva pentru a denumi modalitatile, la nivelul, unui vehicu, prin care se reduce nivelul consecintelor unui accident produs (centuri de siguranta, airbaguri, tetiere, parasocuri etc.).

Securitate tertiaraDotari si actiuni menite sa faciliteze accordarea primului ajutor in caz de accident (alarmare, semnalizare, interventie).

Sedan decapotabilAutoturism cu 4 usi, plafon pliabil si geamuri glisante.

Segment de ungereSegmentul de piston cel mai de jos care curata excesul de ulei de pe peretii cilindrului si il retrimite in cuva de ulei prin intermediul supapelor aflate la segment si piston.

Segment raclorVezi: segment de ungere.

Semi-automaticDesemneaza in principal renuntarea la pedala de ambreiaj. Sarcina acesteia este preluata de catre niste elemente de reglare actionate electric sau hidraulic, care trebuie sa preia fluxul de putere la mers. Primul reprezentant al epocii noi a fost modelul Renault Twingo Easy. Intre timp au aparut mai multi ofertanti ai acestui sistem. Cea mai noua realizare este Easytronic-ul noului Opel Corsa. La acset model se schimba viteza si electric.

SemiarboreUn arbore rotativ, articulat, folosit la sistemele cu suspensii independente si care transmite puterea de la diferential la roata. Este nevoie de doi semiarbori, unul la suspensia independenta din spate si unul la rotile actionate din fata.



  <<    <    1  2  3  4  5  6  7  8   >     >>  



TELEFOANE UTILE

* Mihai PURICESCU

*  profesor legislație rutieră, insructor auto PFA - 0744 528 280

* Radu NASTASE - instructor auto PFA - 0744 298 506

* Catalin TOMA - instructor auto PFA - 0755 511 861

* Lucian Mihai - instructor auto PFA  - 0743 859 412

* Constantin Besica - instructor auto - 0745 521 810