Corp de spatiu | Cadru tubular special care consta numai din tuburi scurte si cu diametru mic. Tuburile sunt sudate de asa maniera incat se incarca datorita tensiunii si compresiei create. |
|
Cota de piata | Procentul totalului de vanzari ale unui producator individual sau importator. |
|
Cotiera | Piesa accesorie a unui fotoliu sau scaun pe care se sprijina cotul; in cazul automobilului, functia acestui element este integrata, de regula, in finitiile de usi sau in garnisajele panourilor laterale. |
|
Coupe | La origine desemna un vehicul in care scaunele din fata erau despartite de cele din spate de un geam, astfel incat doar partea din spate a masinii era acoperita. In present, desemneaza o masina cu doua pana la 5 scaune, cu un interior mai mic decat al unui sedan. De obicei este o masina tip sport. |
|
CP | Abreviere pentru cal putere (1 CP = 736 W). |
|
Criblura | Pietrio |
|
Cronosectiune | Caracteristica functionala a mecanismului de distributie al unui motor cu ardere interna exprimata prin raportul dintre volumul de gaze care circula pe langa oricare dintre supape si viteza de curgere a acestora. Se mai numeste si sectiune-timp si se exprima, de obicei, in cm2s. |
|
Culbutor | Element al mecanismului de distributie specific motoarelor cu ardere interna la care dispunerea arborelui cu came nu se face in chiulasa, ci in blocul motor. Acesta este, de fapt, o parghie articulata in zona mediana a sa, care transmite miscarea de la arborele cu came la supape, permitand, totodata, reglarea jocului la supape. |
|
Cuplaj vascos | Tip special de cuplaj lichid in care arborii de intrare si de iesire sunt cuplati cu discuri subtiri in camera cilindrilor. Camera este umpluta cu un lichid vascos care are tendinta sa se lipeasca de discuri, in felul acesta intampinand o rezistenta la diferentele de viteza intre cei doi arbori. Cuplajul vascos este folosit pentru a limita diferenta de viteza dintre cele doua distributii ale diferentialului sau dintre cele doua osii ale masinii. |
|
Cuplul motor | Da forta de tractiune a unui motor. Datele se dau in Nanometri (Nm). Hotaratoare in acest caz este forta efectiva pe care o exercita pistonul pe arborele cotit. |
|