Festina Lente
Festina Lente

Articles

Dictionar Auto





                          


Canal de EvacuarePasajul aflat in partea superioara a cilindrului care conduce gazele de la supapa de evacuare la colectorul de evacuare.

CapacitateDenumire laconica pentru capacitatea cilindrica a unui motor cu ardere interna.

Capacitate cilindricDenumire generica pentru volumul dislocat de pistoanele unui motor in cursa lor de la punctul mort interior pana la punctul mort exterior a unui motor cu ardere interna. In cazul motoarelor cu mai multi cilindri, se vorbeste de o capacitate cilindrica unitara (aferenta unui singur cilindru) si de o capacitate cilindrica totala (suma capacitatilor cilindrice unitare). In vorbirea curenta, prin capacitate cilindrica se intelege capacitate cilindrica totala si se exprima, de regula, in cm3 sau in litri. Se mai numeste si litraj sau cilindree.

Capacitate de trecerCaracteristica functionala, constructiva si geometrica a unui autovehicul care reflecta posibilitatea acestuia de a se deplasa pe drumuri rele (cu denivelari, noroaie, pante, serpentine, strat gros de zapada etc.) sau in teren natural, fara drum.

Capacitatea CubicaVolumul cilindrului masurat intre partea fixa de sus a pistonului si cea de jos. Se masoara in centimetri cubi sau toli (inch) cubi.

CapotaPartea de la masina care se ridica si care acopera motorul.

CarburantCombustibil lichid, usor volatil, folosit pentru alimentarea motoarelor cu ardere interna (benzina, motorina si GPL-ul).

CarburatorUn mecanism prin care aerul si combustibilul sunt atomizati si introdusi la motor. Acesta masoara proportia adecvata de combustibil si aer pentru a forma un amestec si variaza raportul dintre ele in functie de motor. Aerul suflat prin jicloarele de combustibil se transforma intr-un amestec de aer-combustibil care este ars la cilindri. Carburatoarele se foloseau la majoritatea masinilor inainte de 1985. In prezent se foloseste injectia.

Carcasa Tubulara Carcasa unei masini, construita din tevi sudate. Carcasele tubulare sunt mai usor de fabricat in cantitati mici comparativ cu carcasele unitare.

CarosajUnghiul de inclinare a rotii unui automobil in raport cu verticala, privind din fata sau din spatele automobilului, unghi prescris de constructor pentru ameliorarea uzurii pneurilor si a aderentei acestora in functie de sarcina (carosaj pozitiv) sau de intrarea in viraj (carosaj negativ). De asemenea, in cazul rotilor directoare, carosajul contribuie la micsorarea efortului necesar bracarii rotilor. Este considerat pozitiv atunci cand roata este inclinata spre exterior si negativ, cand roata este inclinata spre interior. Se mai numeste si unghi de cadere sau unghi de inclinare a rotii in plan transversal.



  <<    <    1  2  3  4  5  6  7  8  9  10   >     >>  



TELEFOANE UTILE

* Mihai PURICESCU

*  profesor legislație rutieră, insructor auto PFA - 0744 528 280

* Radu NASTASE - instructor auto PFA - 0744 298 506

* Catalin TOMA - instructor auto PFA - 0755 511 861

* Lucian Mihai - instructor auto PFA  - 0743 859 412

* Constantin Besica - instructor auto - 0745 521 810