Festina Lente
Festina Lente

Articles

Dictionar Auto





                          


Consum mediuConsum de combustibil realizat in conditii de utilizare mixta a unui autovehicul (urban + extraurban), potrivit unui ciclu de conducere standard, in conditii de mediu si de incarcare prescrise.

ContraaripaElement structural de caroserie, care inchide, impreuna cu aripa, pasajul rotii. Se mai numeste si pasaj roata.

ContrabracareManevra folosita, in special, de pilotii de curse, prin care rotile directoare sunt virate in aceeasi parte spre care a derapat spatele automobilului, cu scopul redresarii rapide a traiectoriei automobilului. Sinonim cu contrabracaj.

Control cu feedback Caracteristica a sistemului de alimentare asistat de computer. Datorita unui senzor care masoara continutul de oxigen al gazelor de esapament, sistemul mentine raportul combustibil-aer cat mai aproape de cel necesar pentru o combustie perfecta din punct de vedere chimic. Un astfel de control atent al raportului combustibil-aer este obligatoriu pentru functionarea corespunzatoare a catalizatoarelor cu trei cai.

Controlul tractiuniiTermen generic folosit pentru limitarea devierii rotilor la accelerare. Sistemele de control ale tractiunii actioneaza franele si reduc acceleratia atunci cand devierea rotilor este detectata.

Convergenta rotilorOrientarea voita a rotilor pereche astfel incat acestea sa nu fie paralele. Valoarea convergentei rotilor este pozitiva atunci cand rotile din fata sunt inclinate spre interior.

Convertizor de blocaTransmisie automata cu un ambreiaj mecanic care evita actionarea cuplajului hidraulic al convertizorului de cuplu. Convertizorul de blocare este mult mai eficient deoarece nu se pierde energia la lichidul de transmisie al convertizorului de cuplu. La majoritatea transmisiilor automatice, convertitorul de blocare actioneaza la viteza a patra sau a cincea.

Convertizor de CupluLichid de cuplare folosit la transmisia automata pentru a transmite puterea de la motor la roti. Convertizorul de cuplu face ca transmisiunea sa fie activa chiar daca vehiculul este oprit. Lichidul de transmisiune absoarbe puterea si previne calarea motorului.

Convertizor de cupluConvertizor de cuplu care este dotat cu un ambreiaj de blocare care intra in functiune pentru a elimina scaparile dintre volumul de intrare si cel de iesire al convertizorului de cuplu, imbunatatind astfel eficienta si performanta acestuia in ceea ce priveste combustibilul.

Convertor cataliticDenumit si catalizator, este un recipient din otel inoxidabil amplasat la sistemul de evacuare a gazelor de masina, si contine un strat subtire de material catalitic. Materialul folosit este o combinatie de platina, rodiu si paladiu si transforma gazele evacuate de motor, prin reactii chimice, in produse mai putin periculoase. Asa-numitii catalizatori tripli sunt foarte eficienti, dar functionarea lor necesita un control precis al combustiei, care se poate face numai de un sistem care controleaza procentul dintre combustibil si aer.



  <<    <    1  2  3  4  5  6  7  8  9  10   >     >>  



TELEFOANE UTILE

* Mihai PURICESCU

- director, profesor legislație rutieră - 0744 528 280

* Constantin BESICA - instuctor auto - 0745 521 810

* Mihai CRUDU - instructor auto - 0742 314 561

* Radu STROIEA - instructor auto - 0743 564 728

* Vladut ANGHEL - instructor auto - 0787 749 796

* Radu NASTASE - instructor auto PFA - 0744 298 506

* Catalin TOMA - instructor auto PFA - 0755 511 861