Celula de Combustibi | Componenta electro-chimica care produce curent electric cu ajutorul combustibililor potriviti, de tipul metanolului sau al hidrogenului in combinatie cu oxigenul. In acest fel, ea poate pune in miscare un eletromotor si, astfel, un vehicul. Cea mai mare problema este pretul sau ridicat, care nu scade nici macar la productia in serie. Cu toate acestea, din considerente de imagine, producatorii de automobile nu le impun clientilor costurile complete. |
|
Centimetru cub (cc) | Masura europeana pentru capacitatea cilindrica a motorului. 1.000 cc = 1 litru = 61 toli (inch) cubi. |
|
Ceramica | Folosit ca material usor si extrem de rezistent. La Porsche (turbo) si Mercedes (CL 55 AMG) se foloseste deja la placutele de frana. Avantajul consta in rezistenta enorma, iar timpul de folosire se ridica la 300.000 de kilometri. In afara de aceasta, greutatea acestor placute este cu 60% sub greutatea celor din otel, ceea ce micsoreaza masa fara suspensie, imbunatatind astfel confortul la mers. |
|
Certificat de Inmatr | Dovada de proprietate asupra vehicului. |
|
Cheder | Element de etansare (usi, ferestre, capote etc.) sub forma unui cordon din cauciuc sau plastic, cu un profil special, adaptat locului de montare. |
|
Chiulasa de Cilindru | Produs turnat din aluminiu sau fier care gazduieste camera de combustie, orificiile de admisie si evacuare si diverse supape. Chiulasa (sau chiuloasele, in cazul in care motorul are mai multe seturi de cilindri) se afla intodeauna deasupra cilindrilor. Chiulasa, partea detasabila aflata deasupra blocului de cilindri, contine bujiile si supapele. Ea sigileaza cilindrul si formeaza partea de sus a camerei de combustie. |
|
Ciclomotor | Vehiculul cu 2-3 ro?i care este prevazut cu motor cu ardere interna av?nd capacitate cilindrica de cel mult 50 cm3, care pastreaza caracteristicile generale ale bicicletei, put?nd fi pus ?n miocare oi cu ajutorul pedalelor, oi a carui viteza de deplasare prin construc?ie, nu depaoeote 50 km/h. |
|
Ciclu in patru timpi | Un motor cu ardere interna si ciclu in patru timpi necesita doua rotatii ale cilindrului sau patru curse de piston pentru a obtine o cursa utila, o cursa interna, o cursa de compresiune, o cursa de evacuare. Este mult mai eficient decat motorul cu ciclu in doi timpi. De asemenea, mai este denumit si ciclul Otto. |
|
Ciclu motor | Totalitatea starilor termodinamice succesive (timpi) prin care trece amestecul carburant, incepand dintr-o stare initiala (admisia), pana ce se revine la acea stare. Intr-un motor policilindric, la nivelul fiecarui cilindru are loc un ciclu motor separat, intr-o ordine prestabilita de constructor. |
|
Cifra Cet | Este capacitatea de aprindere a combustibililor Diesel. Pentru a se aprinde cu siguranta, motoarele Diesel de azi au o cifra Cet de 50. |
|