Curba de intoarcere | Diametrul traseului circular creat de roata din punctul cel mai indepartat de centrul de virare. De exemplu, cand masina vireaza la stanga, traseul creat de roata dreapta din fata defineste curba de intoarcere si vice versa. |
|
Curele | Curelele sunt folosite pentru a pune in miscare multe din accesoriile unui motor. Multe din motoarele cu arbore cu came in chiuloasa (OHC) folosesc curele dintate pentru a pune in miscare arborele. Aceste curele pun in miscare si servodirectia, pompa de apa, compresoarele de aer conditionat etc. |
|
Cursa | Miscarea pe verticala a pistonului. Durata miscarii pistonului de la varful fix superior la varful fix inferior. |
|
Cutie de viteze | Componenta majora a transmisiei unui autovehicul, care permite adaptarea vitezei de deplasare a acestuia la conditiile de drum si de trafic, stationarea cu motorul pornit, precum si mersul inapoi. Uneori, impropriu si oarecum confuz, i se mai spune si schimbator de viteze (v. schimbator de viteze). |
|
Cutie de viteze cu p | Soferul poate selecta viteza dorita inainte de a avea nevoie de ea si, cand doreste sa schimbe viteza, apasa pedala de ambreiaj. |
|
Cutie manuala | Exprimare laconica pentru cutia de viteze mecanica cu actionare manuala. |
|
Cutie manuala 5+1 | Exprimare laconica pentru cutia de viteze mecanica cu 5 trepte de viteza pentru mersul inainte si o treapta pentru mersul inapoi. |
|
Cvadriciclu | Unul dintre primele tipuri de automobile usoare care avea roti de bicicleta si o carcasa din tuburi de otel. |
|
CVT | Abreviere preluata din limba engleza pentru Continuously Variable Trasmission (Transmisie Variabila Continua), tip de transmisie automata care permite adaptarea continua a vitezei de deplasare a autovehiculului, fara a fi nevoie sa se schimbe treapta de viteze. V. Transmisie variabila continua. |
|