Festina Lente
Festina Lente

Articles

Dictionar Auto





                          


TMCTraffic Message Channel, termen care reprezinta o furnizare digitalizata permanenta a anunturilor de trafic la radioul de masina.

TolUnitate de masura pentru lungime (cu utilizare, in special, in Anglia si SUA), egala cu 25,4 mm si simbolizat cu dublu-apostrof. In tehnica automobilului, are inca anumite utilizari, cum ar fi dimensionarea jentilor (Exemplu: janta de 14"" este o janta care are diametrul de asezare a pneului de 355,6 mm). Se mai numeste si inch (pronuntat inci) 1 tol (inch) cub = 16,387 cc.

TorpedoParte protectoare pentru componentele mecanice. Folosit in general pentru motoare, ventilatoare, etc. Mai desemneaza si partea masinii dintre compartimentul motorului si sofer.

Torpedo ("torpila")Masina sport deschisa care are o linie de design continua, de la capota pana la partea din spate a masinii.

Torsiunea la franareProcedura folosita in special la testele de performanta, pentru a creste acceleratia unei masini echipata cu transmisie automata. Se realizeaza prin apasarea ferma cu piciorul stang a pedalei de frana, turarea motorului si apoi eliberarea pedalei de frana. Torsiunea la franare este efectiva in special la motoarele turbo.

TourerAutoturism neacoperit cu patru sau mai multe locuri. Primele modele nu aveau nici un fel de parti protectoare laterale, dar, ulterior, ele au fost echipate cu paravane sau perdele laterale detasabile. Fabricatia acestui model a incetat in anul 1930.

TractiuneMod de dispunere la roti a fortei motoare care pune in miscare un autovehicul. Tractiunea poate fi: pe rotile fata, spate sau integrala

Tractiune 4x4Vezi: tractiune integrala.

Tractiune integralaTractiune pe toate rotile cu cuplaj permanent sau la comanda soferului. In cazul autoturismelor, se mai numeste si tractiune 4x4

Tractiune pe fataPuterea motorului este distribuita rotilor din fata. Tractiunea pe fata este superioara celei pe spate atunci cand conditiile de drum sunt proaste. De asemenea, habitaclul este optimizat deoarece componentele tractoare sunt concentrate in partea din fata a masinii



  <<    <    1  2  3  4  5  6   >     >>  



TELEFOANE UTILE

* Mihai PURICESCU

*  profesor legislație rutieră, insructor auto PFA - 0744 528 280

* Radu NASTASE - instructor auto PFA - 0744 298 506

* Catalin TOMA - instructor auto PFA - 0755 511 861

* Lucian Mihai - instructor auto PFA  - 0743 859 412

* Constantin Besica - instructor auto - 0745 521 810