Tricilindru | Motor cu ardere interna cu trei cilindri. |
|
Tricorp | Tip de caroserie specifica anumitor autoturisme, care prezinta o degrosare pronuntata a partii fata, la nivelul parbrizului, si alta a partii spate, la nivelul lunetei, profilandu-se, astfel, trei corpuri (volume): compartimentul motor, habitaclul si portbagajul spate; este cunoscuta si sub denumirea de caroserie in trei volume; autoturism cu caroserie in trei volume. |
|
Tripla | In jargonul automobilistic, lampa de semnalizare spate, lampa care, initial, avea trei functii: stop frana, pozitie si schimbare directie de mers; termen folosit, de regula, in sintagma tripla spate. |
|
Tuning | Actiune sau preocupare de a imbunatati, regla sau particulariza caracteristicile functionale si/sau estetice ale unui sistem tehnic existent; cu larga utilizare in sintagma tuning auto. |
|
Turbina cu gaze | Motor cu combustie interna, care are o parte mobila numita rotor care are o paleta cu zimti. Aerul este comprimat de primul set de zimti si trimis camerelor de combustie din care gazele de esapament sunt trimise catre ceilalti zimti, generand astfel putere. Procesul este cat se poate de silentios datorita absentei exploziilor interne si al pistoanelor. |
|
Turbocompresor | Este un tip de compresor a carui roata de compresie este actionata de o turbina care se roteste in gazele de esapament. Avantajul e reprezentat de faptul ca energia e gratuita. Dezavantajul este ca trebuie sa existe o cantitate de gaze de esapament pentru a antrena turbocompresorul, caci altfel apare turbo-gaura, iar motorul capata cu greu putere. Din aceasta cauza sistemul turbo s-a impus doar la motorul diesel, care dispune de o cantitate mai mare de gaze de esapament (deoarece si aerul care nu mai este necesar paraseste motorul prin teava de esapament). |
|
Turbodefazare | Termen folosit la turboincarcatoare si care desemneaza intarzierea dintre momentul in care este apasata pedala de acceleratie si timpul in care motorul dezvolta puterea necesara. |
|
Turboincarcator | Dispozitiv performant de incarcare pus in functiune de gazele de esapament ale motorului. Turbina, propulsata de gazele fierbinti din conducta de evacuare, invarte compresorul. Compresorul mareste admisiunea de aer care, combinata cu combustibil aditional, produce mai multa putere. Turboincarcatoarele folosesc intodeauna compresoare centrifuge care functioneaza eficient la viteze rotationale mai mari, produse de turbina de evacuare. |
|
Turometru | Instrument care indica numarul de rotatii pe minut ale motorului |
|
Twin Spark | Denumirea firmei Alfa Romeo pentru motoarele cu aprindere dubla. |
|