Festina Lente
Festina Lente

Articles

Dictionar Auto





                          


APIAAcronim pentru Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile, asociatie infiintata in 1994 ca sa reprezinte si sa promoveze interesele producatorilor si importatorilor romani de automobile, componente auto, accesorii si echipamente de service.

Aprindere DublaDoua bujii pe cilindru, care garanteaza o aprindere sigura a amestecului combustibil-aer. In plus, aprinderea dubla reduce lungimea frontului de flacara din cilindru si astfel se imbunatateste eficacitatea- caci compresia poate fi ridicata fara sa apara pericolul bataii. Alfa Romeo si Mercedes-Benz folosesc, in zilele noastre, cate doua bujii pe cilindru, ceea ce italienii numesc "Twin Spark

ApupareOpusul plonjarii, apuparea reprezinta afundarea partii din spate a masinii care se intampla la o accelerare dura. Apuparea este cauzata de transferul de incarcatura de la suspensiile din fata la cele din spate.

Arbore Anti-vibratiiDenumire mai putin folosita a arborelui de echilibrare, bazata pe faptul ca, prin utilizarea acestui arbore, se obtine obtine o ameliorare a vibratiilor specifice functionarii motoarelor cu ardere interna . V. arbore de echilibrare.

Arbore CotitElement component al mecanismului motor care permite transformarea miscarii liniare a pistonului in miscare de rotatie, prin el transmitandu-se apoi cuplul motor care pune in miscare autovehiculul sau alti consumatori de energie mecanica. Se mai numeste si vilbrochen sau arbore motor.

Arbore cu CameUn arbore rotitor care are came sau dinti externi, folosit la inchiderea si deschiderea valvelor de cilindru ale unui motor. Vilbrochenul pune in functiune arborele cu came prin parghii, curele sau lanturi.

Arbore cu Came in ChTip de dispunere a comandei supapelor in care arborele(ii) cu came se afla in chiulasa(ele) de cilindru. Atunci cand arborele cu came este pozitionat in apropierea supapelor,componentele comenzii supapelor pot fi mai rigide si mai usoare, permitand astfel supapelor sa se deschida si sa se inchida mai rapid iar motorului sa aiba o turatie mai mare. Atunci cand arborele cu came in chiulasa este doar unul, acesta actioneaza toate supapele din chiulasa. Daca arborii cu came in chiulasa sunt doi, atunci unul din arbori actioneaza supapele de admisie, iar celalalt supapele de evacuare.

Arbore de compresareUn arbore care, atunci cand se roteste, vibreaza astfel incat reduce sau anuleaza unele din vibratiile produse de motor. Chiar daca nu sunt esentiali pentru functionarea motorului, arborii de compensare devin din ce in ce mai folositi. Motoarele de 4 cilindri folosesc doi arbori de compensare care se invart in directii diferite, de ambele parti ale vilbrochenului motorului. Motoarele cu trei cilindri sau cele cu sase cilindri in V folosesc un singur arbore de compensare

Arbore de distributiVezi: arbore cu came.

Arbore de echilibrarArbore prevazut cu contragreutati, antrenat de arborele cotit al motorului si destinat reducerii vibratiilor datorate fortelor si momentelor de inertie ale mecanismului motor. Este o componenta optionala a motorului, specifica doar anumitor motoare pentru care se doreste realizarea unui rafinament functional deosebit. Functie de numarul si dispunerea cilindrilor, se pot folosi unul sau doi arbori de echilbrare pe motor. Se mai numeste si arbore de compensare sau arbore anti-vibratii



  <<    <    1  2  3  4  5  6  7  8  9  10   >     >>  



TELEFOANE UTILE

* Mihai PURICESCU

*  profesor legislație rutieră, insructor auto PFA - 0744 528 280

* Radu NASTASE - instructor auto PFA - 0744 298 506

* Catalin TOMA - instructor auto PFA - 0755 511 861

* Lucian Mihai - instructor auto PFA  - 0743 859 412

* Constantin Besica - instructor auto - 0745 521 810