|
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Volant | Roata metalica masiva atasata la partea spate a arborelui cotit cu scopul de a regulariza turatia motorului, de a induce, inertial, la pornire, sensul de rotire al acestuia si de a permite cuplarea motorului cu transmisia, prin intermediul ambreiajului. Denumirea de volanta, in loc de volant, este incorecta si, ca atare, nerecomandata. |
| VTEC | Acronim preluat din limba engleza pentru Variable valve Timing and Electronic lift Control (distributie variabila cu deschiderea supapei contolata electronic), solutie brevetata de Honda si conceputa de inginerul Kenichi Nagahiro. La motoarele VTEC, in functie de plaja de turatie in care se afla motorul, calculatorul motorului poate activa, alternativ, o cama cu profil mai rotunjit (pentru turatii joase, sub 3500 rot/min), ceea ce confera motorului un plus de cuplu, deci demaraj mai bun, sau alta cu profilul mai alungit (pentru turatii ridicate, peste 3500 rot/min), ceea ce confera motorului un plus de putere, deci o viteza de deplasare mai mare. NU sunt considerate corecte alte forme de abreviere, precum: V-tec, V-Tec, V-TEC, V-tech, V-TECH, V-Tech, VTECH, vtech, V-TEK, vortech, Vtec etc. |
| VTG | Abreviere preluata din limba engleza pentru Variable Turbine Geometry (turbina cu geometrie variabila), tip de turbosuflanta comercializata de firma Aerocharger pentru supraalimentarea motoarelor auto. |
|
<< < 1 2 3
|
|
|
|
|