Festina Lente
Festina Lente

Articles

Dictionar Auto





                          


PlatformaStructura de baza a unui autovehicul care sustine incarcatura si care determina in mare dimensiunea vehiculului. Platforma sustine transmisia si face legatura intre componentele de suspensie ale masinii.

PlenumCamera amplasata intre clapa de inchidere si canalele conductei de admisiune si care este folosita pentru a distribui in mod egal incarcatura de admisie si pentru a imbunatati ventilarea motorului.

PlonjareCoborarea botului masinii atunci cand e pusa frana. Plonjarea este cauzata de transferul incarcaturii de la suspensiile din spate la cele din fata, datorita faptului ca centrul de greutate al masinii, prin care trec toate fortele inactive, se afla mai sus decat zonele de contact - punctele in care fortele de franare sunt exercitate asupra pamantului.

PMAbreviere preluata din limba engleza pentru Particulate Matter (particula de materie), cu utilizare in cazul abordarii emisiilor poluante produse de motoarele Diesel. V. particula diesel

PMEAbreviere pentru punctul mort exterior, care reprezinta pozitia de maxima distanta fata de chiulasa a pistonului unui motor cu ardere interna, pozitie considerata spre exteriorul motorului. In limbajul tehnic mai vechi, se numea PMI (punct mort inferior), denumire considerata improrie in cazul motoarelor cu cilindrii dispusi orizontal si, ca atare, a fost reformulata.

PMIAbreviere pentru punctul mort interior, care reprezinta pozitia de minima distanta fata de chiulasa a pistonului unui motor cu ardere interna, pozitie considerata spre interiorul motorului. In limbajul tehnic mai vechi, se numea PMS (punct mort superior), denumire considerata improprie in cazul motoarelor cu cilindrii dispusi orizontal si, ca atare, a fost reformulata. Intr-o terminologie mai veche, PMI avea, de asemenea, intelesul de punct mort inferior (v. PME).

PMSAbreviere pentru punctul mort superior, denumirea mai veche a punctului mort interior (v. PMI).

PneuBandaj toroidal din cauciuc, care, umplut cu aer sub presiune, echipeaza rotile unor vehicule cu scopul maririi aderetei la calea de rulare si a atenuarii socurilor datorate denivelarilor. Pneul clasic presupune doua componente majore: anvelopa si camera de aer. Anvelopele moderne, cuplate cu niste jante corespunzatoare, pot prelua si rolul camerei de aer; de aceea, adesea, pneul si anvelopa sunt considerate sinonime.

Pneu cu insertie texPneu in care snururi textile sunt inserate in forma de stea care pornesc de la butucul rotii si sunt infasurate de jur-imprejurul pneului. Brauri circulare de material textil cu sau fara otel asigura rigiditate pneului. Astfel peretele exterior al pneului este mai flexibil iar cel interior mai rigid, oferind o aderenta mai mare in orice fel de conditii de drum.

Pneu de iarnaPneu special construit pentru imbunatatirea aderentei la calea de rulare pe timp de iarna, in conditii de noroi si zapada. Din acest considerent, se mai numesc si pneuri M+S (de la cuvintele englezesti Mud = noroi si Snow = zapada).



  <<    <    1  2  3  4  5  6   >     >>  



TELEFOANE UTILE

* Mihai PURICESCU

*  profesor legislație rutieră, insructor auto PFA - 0744 528 280

* Radu NASTASE - instructor auto PFA - 0744 298 506

* Catalin TOMA - instructor auto PFA - 0755 511 861

* Lucian Mihai - instructor auto PFA  - 0743 859 412

* Constantin Besica - instructor auto - 0745 521 810