Monospace | Tip de caroserie specifica anumitor autoturisme, care integreaza in aceeasi celula compartimentul motor, portbagajul si habitaclul; este cunoscuta si sub denumirea de caroserie intr-un volum, monovolum sau monocorp; autoturism cu caroserie intr-un volum |
|
Monovolum | Tip de caroserie specifica anumitor autoturisme, care integreaza in aceeasi celula compartimentul motor, portbagajul si habitaclul; este cunoscuta si sub denumirea de caroserie intr-un volum, monocorp sau monospace; autoturism cu caroserie intr-un volum. |
|
Moped | Vehicul hibrid, intre bicicleta si motocicleta, putandu-se deplasa fie cu ajutorul pedalelor, fie cu ajutorul unui mic motor (de regula, sub 50cc). Sinonim cu ciclomotor. |
|
Motocicleta | Autovehicul rutier prevazut cu 2 sau 3 roti avand masa proprie de cel mult 400 kg, cu sau fara atas, si un motor cu o capacitate cilindrica mai mare de 50 cm3 sau capabil sa dezvolte o viteza mai mare de 45 km/h. |
|
Motor cu aprindere p | Vezi: motor Diesel. |
|
Motor cu camere de c | Termen folosit pentru descrierea unui motor care are camere de combustie sferice in chiuloasa de cilindru. Desi un motor cu patru valve este mai eficient, motorul cu camere de combustie sferice poate gazdui un set de valve mai mari si ofera o mai buna circulatie a gazelor. Este folosit la masinile sport si la cele de curse. |
|
Motor cu cilindri in | Motor ai carui cilindrii se afla in acelasi plan. Majoritatea motoarelor cu 4 cilindri si unele dintre cele cu 6 cilindri sunt de acest tip. Un motor cu cilindri in linie este mai ieftin de produs decat unul cu cilindri in V deoarece blocul motor necesita o turnare mai simpla. |
|
Motor cu cilindri in | Un astfel de motor are cilindrii dispusi in forma de V, intr-un unghi de 30-90 grade. Motoarele cu cilindri in V sunt mai compacte decat motoarele cu cilindri in linie. Un motor cu 8 cilindri in V este mai scurt si mai lat decat unul cu 8 cilindri in linie. |
|
Motor cu cursa scurt | Motor la care cursa pistonului este inferioara alezajului cilindrului |
|
Motor Diesel | Motor cu ardere interna la care aprinderea se produce datorita incalzirii aerului proaspat admis in cilindri, data fiind presiunea de compresie ridicata, si prin injectarea, direct in camera de ardere, a combustibilului (motorina). Din acest considerent, se mai numeste si motor cu aprindere prin compresie. Intr-o forma eliptica, se foloseste, adesea, si denumirea Diesel sau diesel, dupa numele celui care a inventat acest tip de motor (germanul Rudolf Diesel), dar si motor pe motorina. |
|