Festina Lente
Festina Lente

Articles

Dictionar Auto





                          


MonospaceTip de caroserie specifica anumitor autoturisme, care integreaza in aceeasi celula compartimentul motor, portbagajul si habitaclul; este cunoscuta si sub denumirea de caroserie intr-un volum, monovolum sau monocorp; autoturism cu caroserie intr-un volum

MonovolumTip de caroserie specifica anumitor autoturisme, care integreaza in aceeasi celula compartimentul motor, portbagajul si habitaclul; este cunoscuta si sub denumirea de caroserie intr-un volum, monocorp sau monospace; autoturism cu caroserie intr-un volum.

MopedVehicul hibrid, intre bicicleta si motocicleta, putandu-se deplasa fie cu ajutorul pedalelor, fie cu ajutorul unui mic motor (de regula, sub 50cc). Sinonim cu ciclomotor.

MotocicletaAutovehicul rutier prevazut cu 2 sau 3 roti avand masa proprie de cel mult 400 kg, cu sau fara atas, si un motor cu o capacitate cilindrica mai mare de 50 cm3 sau capabil sa dezvolte o viteza mai mare de 45 km/h.

Motor cu aprindere pVezi: motor Diesel.

Motor cu camere de cTermen folosit pentru descrierea unui motor care are camere de combustie sferice in chiuloasa de cilindru. Desi un motor cu patru valve este mai eficient, motorul cu camere de combustie sferice poate gazdui un set de valve mai mari si ofera o mai buna circulatie a gazelor. Este folosit la masinile sport si la cele de curse.

Motor cu cilindri inMotor ai carui cilindrii se afla in acelasi plan. Majoritatea motoarelor cu 4 cilindri si unele dintre cele cu 6 cilindri sunt de acest tip. Un motor cu cilindri in linie este mai ieftin de produs decat unul cu cilindri in V deoarece blocul motor necesita o turnare mai simpla.

Motor cu cilindri inUn astfel de motor are cilindrii dispusi in forma de V, intr-un unghi de 30-90 grade. Motoarele cu cilindri in V sunt mai compacte decat motoarele cu cilindri in linie. Un motor cu 8 cilindri in V este mai scurt si mai lat decat unul cu 8 cilindri in linie.

Motor cu cursa scurtMotor la care cursa pistonului este inferioara alezajului cilindrului

Motor DieselMotor cu ardere interna la care aprinderea se produce datorita incalzirii aerului proaspat admis in cilindri, data fiind presiunea de compresie ridicata, si prin injectarea, direct in camera de ardere, a combustibilului (motorina). Din acest considerent, se mai numeste si motor cu aprindere prin compresie. Intr-o forma eliptica, se foloseste, adesea, si denumirea Diesel sau diesel, dupa numele celui care a inventat acest tip de motor (germanul Rudolf Diesel), dar si motor pe motorina.



  <<    <    1  2  3  4  5   >     >>  



TELEFOANE UTILE

* Mihai PURICESCU

*  profesor legislație rutieră, insructor auto PFA - 0744 528 280

* Radu NASTASE - instructor auto PFA - 0744 298 506

* Catalin TOMA - instructor auto PFA - 0755 511 861

* Lucian Mihai - instructor auto PFA  - 0743 859 412

* Constantin Besica - instructor auto - 0745 521 810