|
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Givra | A fi sub influenta fenomenului de givraj. Sinonim cu jivra. |
| Givraj | "Deranjament functional, aparut pe fond meteorologic nefavorabil, avand ca efect generarea unui strat de gheata in interiorul carburatorului, strat care impiedica alimentarea cu carburant si care genereaza, in cele din urma, oprirea motorului. Fenomenul este favorizat de faptul ca, la motoarele prevazute cu carburator, amestecul aer-benzina se formeaza intr-o zona de depresiune (difuzor) si, in conditii de umiditate atmosferica ridicata (peste 60%) si temperaturi relativ scazute ale carburantului (0 � +15oC), are loc inghetarea vaporilor de apa prezenti in aerul de admisie. Se foloseste, de regula, in sintagma givrajul carburatorului; sinonim cu givrare, jivrare sau jivraj." |
| GPL | Acronim pentru Gaz Petrolier Lichefiat. Uneori, in mod impropriu, se foloseste si sinonimul LPG (Liquefied Petroleum Gas), forma ortografica specifica limbii engleze. |
| GPS | Abreviere preluata din limba engleza pentru Global Positioning System (sistem de pozitionare globala), sistem mondial de navigatie radio prin satelit, care permite localizarea precisa a anumitor obiective special urmarite. In general, echipamentele pentru pozitionarea autovehiculelor prin satelit sunt dotate cu module GPS care pot avea o precizie de pana la 2,5 m. |
| Greutatea bruta a ve | Greutatea totala a unui vehicul, exprimata in kgf sau daN. Se compune din greutatea proprie a vehiculului, complet echipat si cu plinurile facute, plus greutatea maxima admisa a sarcinii utile (pasageri, bagaje, marfa etc.). Se mai numeste si greutate totala si, atunci cand se exprima in kg, masa totala. |
| Greutatea proprie | Se compune, conform normei UE, din greutatea vehiculului pregatit de mers cu rezervorul umplut 90% si cu un sofer de 75 kg. |
| Grup conic | Angrenaj format din pinionul de atac si coroana dintata montata pe carterul diferentialului; denumire populara pentru transmisia principala. V. transmisie principala. |
|
<< < 1 2
|
|
|
|
|